Prowadź markę na Instagramie - Dowiedz się jak zacząć

Prowadź markę na Instagramie - Dowiedz się jak zacząć

Instagram to przepotężne narzędzie do promowania produktów, które wyróżniają się pod względem wizualnym. Jeżeli tworzysz produkty lub usługi, które są po prostu ładne to rozważ prowadzenie konta na Instagramie. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą i dokonać zakupu. 

1. Wybierz dobrą nazwę profilu

Krótka i chwytliwa nazwa jest kluczowa. Nikt nie zapamięta skomplikowanej nazwy, która nie wpada w ucho. Niezależnie od tego czy tworzysz konto na Instagramie i chcesz działać jako influencer czy tworzysz profil firmowy. Nazwa powinna być krótka i kojarzyć się z Twoją marką lub osobą. Jeżeli masz proste naziwsko to może być to dobry pomysł na nazwę profilu. 

2. Uzupełnij wszystkie pola

Instagram tak jak każde inne medium społczenościowe docenia aktywnych użytkowników. Jeżeli uzupełnisz wszystkie informacje oraz dodasz zdjęcie profilowe to będziesz wyglądać lepiej w oczach algorytmów Instagrama. Poza tym na użytkownikach odwiedzających Twój profil na pewno zrobisz lepsze wrażenie. 

3. Publikuj dobre treści

Jest to bardzo ogólne stwierdzenie, ale niezależnie od tego co robisz - musisz traktować poważnie to co publikujesz. Jeżeli prowadzisz konto swojej firmy i pokazujesz produkty, które sprzedajesz to zadbaj o to, aby fotki były jak najlepsze. Dbaj o światło oraz kompozycję. Jeżeli potrawdzisz konto, na którym zamieszczasz wiedzę to staraj się żeby dodawne zdjęcia przykuwały uwagę, a informacje jakie przekazujesz były prawidłowe. Jeżeli jesteś influencerem to dbraj o to, aby publikować treści regularnie i nie publikuj fotek, co do których nie masz pewności. 

4. Używaj mądrze hasztagów 

Hasztagi pozwalają dotrzeć dokładnie do grupy odbiorców, którzy szukają postów na konrketny temat. Jeżeli ktoś wyszukuje #iphone13 to oznacza, że szuka zdjęć iPhone 13. Jeżeli zajmujesz się konkretną branżą to używaj tylko hasztagów, które mogą pozwolić Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Kompletnie nie ma sensu wpisywać hasztagów, które mają na celu podbicie zasięgów. Uwierz mi, że to nie przełoży się na sprzedaż ponieważ ludzie po prostu nie szukali Twojego posta.

5. Publikuj relacje

Relacje są świetnym narzędziem do pokazania jak Twoja firma działa od zaplecza. Na relacjach możesz publikować ogłoszenia o wolnych terminach w Twoim salonie lub budować więź z obserwującymi pokazując jak Twój zespół pracuje dla zadowolonych klientów. Możliwości jest bardzo wiele i warto zastanawowić się co może być ciekawe dla potencjalnego klienta. 

Częstym błędem jest powielanie treści z profilu na relacjach. Nie publikuj tej samej fotki na relacji, którą dopiero co wrzuciłeś na swój profil. Relacje, a posty na Instagramie to dwa osobne byty, które trzeba wykorzystywać do innych celów.

6. Organizuj konkursy 

Świetną metodą na zwiększenie zaangażowania użytkowników jest zorganizowanie konkursu od czasu do czasu. Dzięki temu możesz podbić liczbę obserwujących i aktywność na swoim profilu. Spowoduje to, że będziesz lepiej pozycjonowany pod hasztagami, których używasz i dotrzesz do większej liczby odbiorców. Najlepiej organizować konkrusy, w których do wygrania jest kilka nagród. Zwyciezcy na pewno poczują się docenieni i istnieje duża szansa, że jeżeli będą w przyszłości potrzebować produktu, który oferujesz to wrócą, aby kupić właśnie od Ciebie. 

Podsumowanie - Jak prowadzić markę na Instagramie?

Jak widzisz metod jest bardzo wiele. Nie jest to trudne, ale wymaga regularności, która tylko pozornie wydaje się prosta. Nie jest łatwo publikować regularnie treści i wkładać w to energię nie mając zbyt wielu odbiorców. Jednak uwierz mi, że warto rozwijać Instagrama ponieważ możesz dotrzeć do bardzo wielu klientów jeżeli Twój pomysł wypali. 

Tymczasem zapraszam Cię do naszego sklepu gdzie możesz kupić followersów, lajki oraz wyświetlenia na Instagram. Dzięki temu szybko zwiększysz pozycję w algorytmach Instagrama i zrobisz lepsze wrażenie na nowych odwiedzających Twój profil. Przejdźdo sklepu klikając tutaj.

Powrót do blogu

Chcesz zdobyć obserwujących?

Sprawdź naszą ofertę. Kup lajki i obserwacje na media społecznościowe.